Tämä on Keski-Uudenmaan Parkinson-kerhon nettisivujen sivu 2/4.

Etusivulla kattavammat tiedot toiminnasta!

TAPAHTUMAKALENTERI

Tästä näet oman Kerhon tapahtumien ohella myös Uudenmaan Parkinson Yhdistyksen (UPY ry.) ja sen muiden Kerhojen sellaiset tapahtumat joista halutaan kaikkien tietävän.

VUODEN KIERTO

Kerhon toiminta jakaantuu kevät- ja syyskauteen. Kevätkauden toiminta alkaa tammikuussa loppiaisen jälkeen ja päättyy toukokuulla vuodesta ja asiasta riippuen. Syyskausi alkaa syyskuun alussa ja jatkuu joulukuulle. Pidämme "lomaa" Joulun aikaan itsenäisyyspäivän paikkeilta yli loppiaisen. Toukokuun puolivälistä syyskuun alkupuolelle olemme kesätauolla lukuunottamatta torstaisin pidettäviä Parkkis-tapaamisia, miittejä Vanhankylänniemessä.

Hallinnollisessa mielessä Kerholla on nyt yksi yleinen kokous vuodessa. Se on helmikuussa kerhotapaamisen yhteydessä.   Yleisessä kokouksessa käsitellään ensin edellisen vuoden toiminta. Sitten käsitellään kuluvan vuoden suunnitelmia ja toiminnan rahoittamista sekä valitaan vastuuhenkilöt toimikuntaan.

KUUKAUSITTAISET TAPAHTUMAT

Sairastavien vertaistukiryhmä kokoontu  kuukauden ensimmäinen maanantaina kello 15.30-16.30 Viertolan Palvelukeskuksessa Keravalla, osoite Timontie 4. Vetäjänä on Pertti Kovalainen p. 040 7197979.

Omaisten ja ja läheisten vertaistukiryhmä kokoontuu sopimuksen mukaan. Vetäjä Arja Kuisma p.0400 612 167 .

Kerhotapaaminen on  kuukauden ensimmäinen maanantai kello 17.00-19.00 Viertolan Palvekeskuksen Ruokasalissa. Viertolan osoite on Timontie 4. Kerava. Vinkki: Lähellä Citymarkettia. Väliajalla on tarjolla kahvia tai teetä ja leivonnainen 4,00 € hintaan. Kahvitus sujuu helpommin, jos varaat tasarahan valmiiksi.

Nurmijärven Klaukkalan Parkinson-vertaistukiryhmä kokoontuu kuukauden viimeisenä maanantaina.  Paikka on Tello-sali, Kuonomäentie 2, Klaukkala. Yhteyshenkilö Anja Roine p. 040 823 38 72.

VIIKOTTAINEN TOIMINTA

Vesijumppa

on tiistaisin kello 12.15-13.00 Tuusulan Uimahallissa.
Vesijumppa on ns.terapia-altaassa ja se on ohjattua ja nimenomaan meidän ryhmällemme suunniteltua.
Hinta 5 € per kerta ja sillä saa jumpan lisäksi olla 2 h uimalassa. Siis uida ja saunoa.
Kuittaa käyntisi K-U Parkkis-kerhon listaan mennessäsi kassalla. Maksu peritään jälkikäteen. Vesijumpan yhteyshenkilö on Maire Mononen 0400 426 816.

Pukka (Melkein sama kuin Boccia)

pelataan Tuusulan Uimahallin alakerrassa olevassa liikuntatila 1:ssä tiistaisin kello 13.30-15.00. Siellä on käytössämme Boccia- kenttä, jolloin yhtäaikaa sopii 6-7 ihmistä pelaamaan. Boccia on pelaajille maksuton ja pelin perustiedot tästä.

Boccian yhteyshenkilö on Pertti Kovalainen p. 040 719 7979.

Parkinson yhteisössä pelataan pukkaa mm. Parkiadit-liikuntatapahtumassa.
Keravan  ja Tuusulan liikuntatoimet järjestävät vuosittain Boccia-turnauksen kansanterveys- ja eläkeläiskerhoille

Keilaus

Keilaaminen on tauolla, sillä harrastajat loppuivat kerhossa. Silti halukkaat voivat edelleen keilata ja toivottavasti uusia ihmisiä innostuu keilauksesta. Kerholla ei ole tällä hetkellä omaa keilavuoroa. Linkki: www.jarvenpaankeilahalli.fi

Parkkis-lounas  Viertolassa    Vapaamuotoinen lounastaminen Viertolan lounas-ravintolassa kuukaden 3. maanantaina alkaen klo 12.00. Tilaisuudella ei ole varsinaista vetäjää. Paikallaolijat voivat valita yhteisen pöydän / pöydät, jonka ääressä keskustella lounasta syöden. Parkkis-lounaat kevätkaudella  2024 ma 22.1., ma 19.2., ma 18.3. , ma 22.4., ma 20.5.

Parkks-miitit

Kesäkaudella kesäkuulta elokuulle torstaisin kello 13.00-15.00 Parkkis-miitit Vanhankylänniemessä. Niissä ei ole varsinaista järjestettyä ohjelmaa, mutta siellä on mahdollisuus tavata muuta parkkisväkeä, pelata pukkaa (Bocciaa), tutustua luontopolkuun ja vaikka rupatella kahvikupposen ääressä. Tapaamispaikka on Kahvilan ja Käsintekijöiden myymälän välissä.

TÄNÄ VUONNA TAPAHTUU:

Keski-Uudenmaan Parkinson-kerho 25 vuotta -juhla 17.4.2024 Keudan Puistola-ravintolassa Järvenpäässä

Toukokuussa - tarkempi ajankohta ja ohjelma ilmoitetaan myöhemmin.

Parkiadit

UPY järjestää parkkisväen olmpialaiset, "Parkiadit", torstaina joukolla mukaan 16.5.2024

Teatteri

Pyrimme järjestämään teatterikäynnin kerran vuodessa.

Pikkujoulut

Kerhon pikkujoulut pidetään maanantaina 2.12. klo 17.00 - 19.30 Viertolan toimintakeskuksessa, Timontie 4, Kerava.  Ohjelmassa mm. herkullinen jouluateria.

Ohjeita ja muuta liikuntaa

Parkinsonliiton Samba opetusvideo https://www.youtube.com/watch?v=hK-xLxKn-W8#action=share

Omat jumpat

Alla kaksi linkkiä Parkinsonliiton sivuilla oleviin jumppaohjeisiin. Ensin salijumppaan ja sitten kotijumppaan. Saat ne auki klikkaamalla linkkiä: