TAPAHTUMAKALENTERI

• Tästä näet oman Kerhon tapahtumien ohella myös Uudenmaan Parkinson Yhdistyksen (UPY ry.) ja sen muiden Kerhojen sellaiset tapahtumat joista halutaan kaikkien tietävän.

VUODEN KIERTO

• Kerhon toiminta jakaantuu kevät- ja syyskauteen. Kevätkauden toiminta alkaa tammikuun alkupuolella ja päättyy toukokuulla  vuodesta ja asiasta riippuen. Syyskausi alkaa syyskuulla ja jatkuu joulukuulle. Joulun aikaan ja kesäisin pidämme lomaa kerhon toiminnasta lukuunottamatta kesällä torstaisin pidettäviä Parkkis-tapaamisia, miittejä Vanhankylänniemessä.
  • Hallinnollisessa mielessä Kerholla on vuosikokous helmikuussa ja syyskokous marraskuussa. Vuosikokouksessa katsotaan taaksepäin ja arvioidaan edellisen vuoden toimintaa. Syyskokouksessa käsitellään tulevan vuoden suunnitelmia ja valitaan vastuuhenkilöt toimikuntaan,

KUUKAUSITTAISET TAPAHTUMAT

• Vertaistukiryhmä kokooontuu joka kuukauden ensimmäinen maanantai kello 15.30-16.45 Viertolan Palvelukekskuksessa Keravalla
    • Parkinsonin tautia sairastavien Vertaistukiryhmän vetäjä on Risto Roine.

• Kerhotapaaminen on joka kuukauden ensimmäinen maanantai kello 17.00-19.00 Viertolan Palvekeskuksen Ruokasalissa. Viertolan osoite on Timontie 4. Kerava. Vinkki: Lähellä Citymarkettia.
  • Seuraava potilaiden vertaisryhmän ja Kerhotapaaminen on maanantaina 6. huhtikuuta. Vertaisryhmä kokoontuu 15.30-16.30 ja kerhotapaaminen on 17.00-19.00.

VIIKOTTAINEN TOIMINTA

• Tiistaisin Boccia Tuusulan Uimahallissa kello 12.00-14.00 syys-toukokuu
  • Tiistaisin vesijumppa Tuusulan Uimahallissa kello 12.00-12.30 tammi-huhtikuu 2020
  • Keskiviikkoisin keilaus Järvenpään Keilahallissa kello 15.00-16.00 elo-kesäkuu

Boccia  PERUUTETTU TOISTAISEKSI

• Bocciaa pelataan Tuusulan Uimahallin alakerrassa olevassa liikuntatila 1:ssä tiistaisin kello 12.00-14.00. Siellä on sääntöjem mukainen kenttä.
  • Boccia on pelaajille maksuton ja pelin perustiedot tästä
  • Boccian yhteyshenkilö on Markku Elmikäinen. Puh. 040 768 5296
  • Keravan liikuntatoimi järjestää perinteisen Bocciaturnauksen kansanterveys- ja eläkeläiskerhoille. Karsintakilpailut ovat vanhalla keskusurheilukentällä maanantaina 8.6.2020 kello 10.00-14.00. Loppukilpailu on lauantaina 29.8.2020. Paikka ei ole vielä tiedossa.

Vesijumppa   PERUUTETTU TOISTAISEKSI

• Vesijumppa on tiistaisin Tuusulan Uimahallissa kello12.00-12.30.
  • Vesijumppa on ns.terapia-altaassa ja se on ohjattua ja nimenomaan meille suunniteltua.
  • Hinta 4 € per kerta ja sillä saa jumpan lisäksi olla 2 h uimalassa. Siis uida ja saunoa
  • Kuittaa käyntisi K-U Parkkis-kerhon listaan mennessäsi kassalla. Maksu peritään jälkikäteen. Maksu oikeuttaa uimiseen ja saunomiseen 2 tunnin ajan.
  • Vesijumpan yhteyshenkilö on Terttu Latvio p.  0400 463 284

Keilaus

JÄRVENPÄÄN KEILAHALLIN Facebook-SIVUILLA ON TIEDOTE 15.3. jossa kerrotaan että halli on ainakin toistaiseksi auki ja että he seuraavat viranomaisten ohjeita. Nyt voi keilaamaan mennä, mutta älä mene sairaana, huolehdi hyvin käsihygieniasta, älä kättele. (SS 15.3.)

Linkki: www.jarvenpaankeilahalli.fi

• Kerhon keilavuoro on Järvenpään Keilahallissa keskiviikkoisin 15.00-16.00.
  • Ratavuoro varataan edellisella käyntikerralla Keilahallin kassalla olevaan K-U Parkinson-kerhon listaan. Halli varaa tarpeellisen määrän ratoja käyttöömme em. varausten perusteella.
  • Ratamaksu 8 € suoritetaan kassalle saavuttaessa hallille.  Mikäli varatun pelivuoron jättää käyttämättä on varaaja velvollinen maksamaan ratamaksun ellei saa hankituksi tilalleen toista henkilöä.
  • Keilauksen yhteyshenkilö on Juha Pöyhtäri p. 045 1891116

Tulevien keilakilpailujen kutsut ja aiempien kilpailujen tulokset löytyvät ww.keilat.fi sivuilta joille pääset napautamalla  tästä
  • Kerhon keilauskäytäntö on kuvattu tässä KU Parkkis keilauskäytäntö 2019 ohje .pd
  • Seuraavat kilpailut ovat:
    • Elämässä mukana-keilakilpailu Kuusankoskella su 5.4. Osallistumismaksu 25 €.  Ilmoittautuminen 27.3. mennessä.     Elämässä mukana ilmoitus 2020.pdf
    • Aprillikisat Talin keilahallissa keskiviikkkona 15.4. Pakollinen ja sitova ilmoittautuminen 25.3 mennessä Juhalle. Osallistumismaksu 25 € Kutsu tässä EPK KUTSU 2020.pdf
  • Kilpailuihin ilmoittautuminen kyytien järjestämisen ja joukkueiden nimeämisen takia Juhalle. (Kts. keilauskäytäntö-ohje)

Ohjeita ja muuta liikuntaa

Parkinsonliiton Samba opetusvideo

Järvenpääläinen tanssiurheiluseura Cavalier järjestää Baila con Parkinson kurssin alkaen 19. maaliskuuta. Tilaisuuksia on kahdeksana peräkkäisenä tortstaina.  Tarkemmat tiedot tässä.

Parkiadit eli jokavuotiset Parkkis olympialaiset järjestetään 18.4. Turussa

Linkki ilmoitukseen tässä

Omat jumpat

• Alla kaksi linkkiä Parkinsonliiton sivuilla oleviin jumppaohjeisiin. Ensin salijumppaan ja sitten kotijumppaan. Saat ne auki klikkaamalla linkkiä: