TAPAHTUMAKALENTERI

• Tästä näet oman Kerhon tapahtumien ohella myös Uudenmaan Parkinson Yhdistyksen (UPY ry.) ja sen muiden Kerhojen sellaiset tapahtumat joista halutaan kaikkien tietävän.

VUODEN KIERTO

• Kerhon toiminta jakaantuu kevät- ja syyskauteen. Kevätkauden toiminta alkaa tammikuun alkupuolella ja päättyy toukokuulla  vuodesta ja asiasta riippuen. Syyskausi alkaa syyskuulla ja jatkuu joulukuulle. Joulun aikaan ja kesäisin pidämme lomaa kerhon toiminnasta lukuunottamatta kesällä torstaisin pidettäviä Parkkis-tapaamisia, miittejä Vanhankylänniemessä.
  • Hallinnollisessa mielessä Kerholla on vuosikokous helmikuussa ja syyskokous marraskuussa. Vuosikokouksessa katsotaan taaksepäin ja arvioidaan edellisen vuoden toimintaa. Syyskokouksessa käsitellään tulevan vuoden suunnitelmia ja valitaan vastuuhenkilöt toimikuntaan,

KUUKAUSITTAISET TAPAHTUMAT

• Vertaistukiryhmä kokooontuu joka kuukauden ensimmäinen maanantai kello 15.30-16.45 Viertolan Palvelukekskuksessa Keravalla
    • Parkinsonin tautia sairastavien Vertaistukiryhmän vetäjä on Risto Roine.

• Kerhotapaaminen on joka kuukauden ensimmäinen maanantai kello 17.00-19.00 Viertolan Palvekeskuksen Ruokasalissa. Viertolan osoite on Timontie 4. Kerava. Vinkki: Lähellä Citymarkettia.
  • Seuraava potilaiden vertaisryhmän ja Kerhotapaaminen on maanantaina 2.syyskuuta. Vertaisryhmä kokoontuu 15.30-16.30 ja kerhotapaaminen on 17.00-19.00.

VIIKOTTAINEN TOIMINTA

• Tiistaisin Boccia Tuusulan Uimahallissa kello 13.30-14.45 syys-toukokuu. Kaudella syksy 2020-kevät 2021 meillä on kaksi kenttää käytössä tunnin ja vartin ajan Uimahallin alakerran liikuntatiloissa
  • Tiistaisin vesijumppa Tuusulan Uimahallissa kello 12.30-13.00 syyskuu 2020 - huhtikuu 2021
  • Keskiviikkoisin keilaus Järvenpään Keilahallissa kello 15.00-16.00 elo-kesäkuu

Boccia

• Bocciaa pelataan Tuusulan Uimahallin alakerrassa olevassa liikuntatila 1:ssä tiistaisin kello 13.30-14.45. Siellä on käytössämme kaksi Boccia- kenttää, jolloin yhtäaikaa sopii 12 ihmistä pelaamaan.  Aika muuttui kaudelle 2020-2021 myöhäisemmäksi ja nyt maillä on mahdollisuus käydä sekä vesijumpassa samalla reissulla.
  • Boccia on pelaajille maksuton ja pelin perustiedot tästä
  • Boccian yhteyshenkilö on Markku Elmikäinen. Puh. 040 768 5296
  • Keravan liikuntatoimi  ja Tuusulan Liikuntatoimi järjestävät vuosittain  Bocciaturnauksen kansanterveys- ja eläkeläiskerhoille. Parkinson-yhteisön Parkiadit-urheilutapahtumassa on yleensä myös Boccia- tai Pukka-turnaus

Vesijumppa

• Vesijumppa on tiistaisin Tuusulan Uimahallissa kello12.30-13.00.
  • Vesijumppa on ns.terapia-altaassa ja se on ohjattua ja nimenomaan meille suunniteltua.
  • Hinta 4 € per kerta ja sillä saa jumpan lisäksi olla 2 h uimalassa. Siis uida ja saunoa
  • Kuittaa käyntisi K-U Parkkis-kerhon listaan mennessäsi kassalla. Maksu peritään jälkikäteen. Maksu oikeuttaa uimiseen ja saunomiseen 2 tunnin ajan.
  • Vesijumpan yhteyshenkilö on Terttu Latvio p.  0400 463 284

Keilaus

Linkki: www.jarvenpaankeilahalli.fi

• Kerhon keilavuoro on Järvenpään Keilahallissa keskiviikkoisin 15.00-16.00.
  • Ratavuoro varataan edellisella käyntikerralla Keilahallin kassalla olevaan K-U Parkinson-kerhon listaan. Halli varaa tarpeellisen määrän ratoja käyttöömme em. varausten perusteella.
  • Ratamaksu 8 € suoritetaan kassalle saavuttaessa hallille.  Mikäli varatun pelivuoron jättää käyttämättä on varaaja velvollinen maksamaan ratamaksun ellei saa hankituksi tilalleen toista henkilöä.
  • Keilauksen yhteyshenkilö on Juha Pöyhtäri p. 045 1891116

Tulevien keilakilpailujen kutsut ja aiempien kilpailujen tulokset löytyvät ww.keilat.fi sivuilta joille pääset napautamalla  tästä
  • Kerhon keilauskäytäntö on kuvattu tässä KU Parkkis keilauskäytäntö 2019 ohje .pd

Seuraavat kilpailut ovat:

• Ei tällä hetkellä tiedossa

Kilpailuihin ilmoittautuminen kyytien järjestämisen ja joukkueiden nimeämisen takia Juhalle. (Kts. keilauskäytäntö-ohje)

Ohjeita ja muuta liikuntaa

Parkinsonliiton Samba opetusvideo

Omat jumpat

• Alla kaksi linkkiä Parkinsonliiton sivuilla oleviin jumppaohjeisiin. Ensin salijumppaan ja sitten kotijumppaan. Saat ne auki klikkaamalla linkkiä: